Kampania dla dawców i biorców osocza
Dlaczego powstały Krewki.pl?
W drugiej połowie 2020 r. dla Polaków cierpiących z powodu Covid-19 pojawiła się nowa nadzieja – osocze ozdrowieńców, wskazywane jako skuteczne narzędzie walki z koronawirusem.
W oczekiwaniu na opracowanie szczepionki postanowiono skorzystać z obiecujących, leczniczych właściwości osocza od osób, które już przeszły zakażenie.
Pojawiła się zatem potrzeba zbudowania w społeczeństwie świadomości na temat osocza ozdrowieńców, w celu zachęcenia ich do jego oddawania na rzecz chorych i wspólnej walki z pandemią.
tutaj wkraczamy my
Jak udało nam się zainspirować ludzi do oddawania osocza?
Stworzyliśmy Krewki.pl – pierwszą internetową społeczność zbliżającą ozdrowieńców z chorymi na COVID i budującą świadomość na temat krwiodawstwa i koronawirusa.
strona WWW
Jak jest społeczność to i powinna być strona WWW, która zawiera:
- podstawowe informacje o roli osocza ozdrowieńców w procesie leczenia Covid-19,
- informacje o wymaganiach od dawców osocza i kierowanych do nich udogodnień,
- informacje o procedurze oddawania osocza
- mapę i bazę adresową punktów krwiodawstwa z ich wyszukiwarką,
- test weryfikujący, czy uczestnik kampanii może być zakwalifikowany jako dawca osocza,
- dział FAQ.
Dodatkowo strona, podkreślając społecznościowy charakter akcji, udostępnia użytkownikom następujące funkcjonalności:
- system rejestracji i kont dla uczestników kampanii,
- shoutbox – panel wyświetlający widoczne dla wszystkich krótkie wiadomości od uczestników,
- funkcja lokalizacji najbliższych punktów krwiodawstwa, na podstawie zadeklarowanego podczas rejestracji miasta zamieszkania,
- licznik zarejestrowanych na stronie Dawców i Biorców osocza.
Aby dopełnić społeczny wizerunek akcji, stworzyliśmy też aplikację, która powiela i daje wygodny dostęp do wszystkich funkcjonalności strony głównej, tj. do:
- wszystkich udostępnianych informacji,
- procesu rejestracji,
- wyszukiwarki punktów krwiodawstwa;
- shoutbox’a.
Kampanii towarzyszyły działania promocyjne
Kampania TV – Spot TV 30”
Outdoor – reklamy wielkoformatowe w polskich miastach
Kampania zasięgowa w internecie
Komunikacja na społecznościowych profilach Fundacji State of Poland
Działania PR prowadzone przez firmę zewnętrzną
A oto efekty kampanii policzalne:
WYNIKI MIESIĘCZNE
Ilość wyświetleń spotów TV
46 026 711,00
Użytkownicy WWW
28 000
Liczba zarejestrowanych dawców
995
Wyświetlenia VIDEO FACEBOOK
1 110 706
Wyświetlenia VIDEO TWITTER
445 570
Wyświetlenia VIDEO YT
1 179 000
Obejrzenia VIDEO FACEBOOK
534 000
Obejrzenia VIDEO TWITTER
177 139
Obejrzenia VIDEO YT
61 000
Wyświetlenia SOCIAL MEDIA
2 735 276
Obejrzenia SOCIAL MEDIA
772 139
Efekty niepoliczalne są dla nas równie ważne!
Nasze wrażenia z pierwszego miesiąca trwania kampanii na podstawie bezpośredniego feedbacku od odbiorców i użytkowników mediów społecznościowych:
- Spot telewizyjny spotkał się z ciepłym przyjęciem, czego wyrazem były komentarze pod postami dotyczącymi kampanii w naszych mediach społecznościowych.
- Zaobserwowaliśmy zwiększone zainteresowanie oddawaniem krwi i osocza, jak również dużą determinację kandydatów na dawców i dużo chęci do działania.
- Pod postami, w emailach oraz w rozmowach telefonicznych z Fundacją State of Poland pojawiało się dużo pytań na temat oddawania osocza (wg schematu: Jak? Gdzie? Kiedy? Kto może oddać?).
- Zaczęło pojawiać się też coraz więcej pytań o krwiodawstwo i różne formy walki z Covid-19. Znamiennym jest to, że zakres merytoryczny tych pytań daleko wykraczał poza treści dotychczas prezentowane w kampanii, co uważamy za bardzo pozytywny i bardzo oczekiwany efekt naszych działań. Dlatego we współpracy z lekarzami i ekspertami stworzyliśmy na stronie i w aplikacji sekcję najczęściej zadawanych pytań (FAQ), z wyczerpującymi odpowiedziami, podpartymi linkami do rzetelnych źródeł naukowych.
Zadanie wykonane, lecz nadal chcemy rozwijać Krewki.pl
Zadaniem kampanii Krewki.pl było zachęcenie ozdrowieńców do oddawania osocza na rzecz walki z Covid-19. To zadanie zostało wykonane. Nasze cele się zmieniły.
Krewki.pl ma duży potencjał do kontynuowania swojej misji w nowej formule i z kolejnymi obszarami komunikacji:
- Chcemy wykorzystać istniejącą bazę do dalszej, całościowej promocji honorowego krwiodawstwa, już bez związku z pandemią;
- Chcemy zachować i rozwijać nasze działania wyróżniającą je formułą społecznościową prowadzonych akcji.
Chcemy nawiązać bliską współpracę z Centrami Krwiodawstwa w całej Polsce w formie:
- programów wsparcia dla Centrów i Oddziałów Terenowych Krwiodawstwa;
- konkursów i nagród dla wyróżniających się Oddziałów Terenowych i Centrów Krwiodawstwa;
- promocji postaw kojarzonych z honorowym krwiodawstwem wśród społeczeństwa;
- nagradzania wyróżniających się dawców krwi;
- patronatów nad wydarzeniami i projektami związanymi z krwiodawstwem i krwiolecznictwem.