Kampania dla dawców i biorców osocza

Krewki.pl

Dlaczego powstały Krewki.pl?

W drugiej połowie 2020 r. dla Polaków cierpiących z powodu Covid-19 pojawiła się nowa nadzieja – osocze ozdrowieńców, wskazywane jako skuteczne narzędzie walki z koronawirusem.
W oczekiwaniu na opracowanie szczepionki postanowiono  skorzystać z obiecujących, leczniczych właściwości osocza od osób, które już przeszły zakażenie.
Pojawiła się zatem potrzeba zbudowania w społeczeństwie świadomości na temat osocza ozdrowieńców, w celu zachęcenia ich do jego oddawania na rzecz chorych i wspólnej walki z pandemią.

tutaj wkraczamy my

Jak udało nam się zainspirować ludzi do oddawania osocza?

Stworzyliśmy Krewki.pl – pierwszą internetową społeczność zbliżającą ozdrowieńców z chorymi na COVID i budującą świadomość na temat krwiodawstwa i koronawirusa.

strona WWW

Jak jest społeczność to i powinna być strona WWW, która zawiera:

  • podstawowe informacje o roli osocza ozdrowieńców w procesie leczenia Covid-19,
  • informacje o wymaganiach od dawców osocza i kierowanych do nich udogodnień,
  • informacje o procedurze oddawania osocza
  • mapę i bazę adresową punktów krwiodawstwa z ich wyszukiwarką,
  • test weryfikujący, czy uczestnik kampanii może być zakwalifikowany jako dawca osocza,
  • dział FAQ.

Dodatkowo strona, podkreślając społecznościowy charakter akcji, udostępnia użytkownikom następujące funkcjonalności:

  • system rejestracji i kont dla uczestników kampanii,
  • shoutbox – panel wyświetlający widoczne dla wszystkich krótkie wiadomości od uczestników,
  • funkcja lokalizacji najbliższych punktów krwiodawstwa, na podstawie zadeklarowanego podczas rejestracji miasta zamieszkania,
  • licznik zarejestrowanych na stronie Dawców i Biorców osocza.

Aby dopełnić społeczny wizerunek akcji, stworzyliśmy też aplikację, która powiela i daje wygodny dostęp do wszystkich funkcjonalności strony głównej, tj. do:

  • wszystkich udostępnianych  informacji, 
  • procesu rejestracji,
  • wyszukiwarki punktów krwiodawstwa;
  • shoutbox’a.
Kampanii towarzyszyły działania promocyjne

Kampania TV – Spot TV 30”

obejrzyj nasz spot

Outdoor – reklamy wielkoformatowe w polskich miastach

Kampania zasięgowa w internecie

Komunikacja na społecznościowych profilach Fundacji State of Poland

Działania PR prowadzone przez firmę zewnętrzną


A oto efekty kampanii policzalne:

WYNIKI MIESIĘCZNE

Ilość wyświetleń spotów TV

46 026 711,00

Użytkownicy WWW

28 000

Liczba zarejestrowanych dawców

995

Wyświetlenia VIDEO FACEBOOK

1 110 706

Wyświetlenia VIDEO TWITTER

445 570

Wyświetlenia VIDEO YT

 1 179 000

Obejrzenia VIDEO FACEBOOK

534 000

Obejrzenia VIDEO TWITTER

 177 139

Obejrzenia VIDEO YT

61 000

Wyświetlenia SOCIAL MEDIA

2 735 276

Obejrzenia SOCIAL MEDIA

772 139


Efekty niepoliczalne są dla nas równie ważne!

Nasze wrażenia z pierwszego miesiąca trwania kampanii na podstawie bezpośredniego feedbacku od odbiorców i użytkowników mediów społecznościowych:

  • Spot telewizyjny spotkał się z ciepłym przyjęciem, czego wyrazem były komentarze pod postami dotyczącymi kampanii w naszych mediach społecznościowych.
  • Zaobserwowaliśmy zwiększone zainteresowanie oddawaniem krwi i osocza, jak również dużą determinację kandydatów na dawców i dużo chęci do działania.
  • Pod postami, w emailach oraz w rozmowach telefonicznych z Fundacją State of Poland pojawiało się dużo pytań na temat oddawania osocza (wg schematu: Jak? Gdzie? Kiedy? Kto może oddać?).
  • Zaczęło pojawiać się też coraz więcej pytań o krwiodawstwo i różne formy walki z Covid-19. Znamiennym jest to, że zakres merytoryczny tych pytań daleko wykraczał poza treści dotychczas prezentowane w kampanii, co uważamy za bardzo pozytywny i bardzo oczekiwany efekt naszych działań. Dlatego we współpracy z lekarzami i ekspertami stworzyliśmy na stronie i w aplikacji sekcję najczęściej zadawanych pytań (FAQ), z wyczerpującymi odpowiedziami, podpartymi linkami do rzetelnych źródeł naukowych.

Zadanie wykonane, lecz nadal chcemy rozwijać Krewki.pl

Zadaniem kampanii Krewki.pl było zachęcenie ozdrowieńców do oddawania osocza na rzecz walki z Covid-19. To zadanie zostało wykonane. Nasze cele się zmieniły. 

Krewki.pl ma duży potencjał do kontynuowania swojej misji w nowej formule i z kolejnymi obszarami komunikacji:

  • Chcemy wykorzystać istniejącą bazę do dalszej, całościowej promocji honorowego krwiodawstwa, już bez związku z pandemią;
  • Chcemy zachować i rozwijać nasze działania wyróżniającą je formułą społecznościową prowadzonych akcji.

Chcemy nawiązać bliską współpracę z Centrami Krwiodawstwa w całej Polsce w formie:

  • programów wsparcia dla Centrów i Oddziałów Terenowych Krwiodawstwa;
  • konkursów i nagród dla wyróżniających się Oddziałów Terenowych i Centrów Krwiodawstwa;
  • promocji postaw kojarzonych z honorowym krwiodawstwem wśród społeczeństwa;
  • nagradzania wyróżniających się dawców krwi;
  • patronatów nad wydarzeniami i projektami związanymi z krwiodawstwem i krwiolecznictwem.